söndag 9 september 2012


Bra dansk film! Det finns det många av. Jag vill gärna tipsa om några av mina favoriter. På filmfestivalen i Venedig, visades den nya danska filmen "Den skaldede frisør" som när den kommer till Sverige antagligen kommer att heta "Den skalliga frisören". En film av Sussanne Bier och med bland andra Pierce Brosnan , Kim Bodnia och Trine Dyrholm. Nu har jag inte sett filmen, men den har fått rätt goda recensioner här i landet.

Susanne Bier har också gjort den första film jag vill tipsa om, nämligen "Den eneste ene" eller "Den enda rätta" som den hette på svenska. Det var aldrig någon stor hit i Sverige, men var riktigt stor här i Danmark. Det är en varm romantisk komedi och en feelgood-film av stort format, tycker jag. Om parförhållande, om att skaffa barn och om att den "eneste ene" kanske inte alltid är den man tror...


Så vitt jag kan se, så har filmen utgått i Sverige, men kan fortfarande köpas i Danmark - till exempel hos Gucca eller dvdoo.


Fler filmtips kommer..!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar